·9. Reading and writing exercises (ex.4 p.93 S. b. Spotlight – 4)
·10. Game.
·11. Homework.
· Lesson Procedure
1. Teacher: Good morning, dear children. Glad to see you. We have an unusual lesson today. Many guests are visiting our lesson. Dear guests, we are glad to welcome you to our English lesson.
2. The topic we are going to repeat the tale “The tortoise and the hare”, new topic –grammar Past Simple regular verbs.
·- You’ll have to do different tasks today.
·- You’ll work with the text.
·- You’ll watch the presentation about Past Simple.
·- You’ll listen the exercises.
·- You’ll do some written tasks.
·Children, I want you to answer some questions:
·What’s the date today?
·What’s the day of the week today?
·Who’s absent today?
·Учащиеся отвечают на вопросы.
3. Речевая зарядка.
·Teacher: Let’s do verbal exercises. Look at the whiteboard.
·Звук [w]:
·Why do you cry Willy?
·Why do you cry?
·Why Willy? Why Willy?
·Why, Willy, why?
·Учитель: Let’s recall the meaning of the words and word combinations. (Слайд 2)
Позавчера; в прошлом году; неделю тому назад; 10 дней тому назад; прошлым летом; вчера; месяц тому назад.
·Ten days ago
·Last summer
·Yesterday
·A week ago
·The day before yesterday
·Last year
·A month ago
4. Чтение сказки по ролям, используя фигурки зайца и черепахи.
(сказка “Заяц и черепаха”)
Teacher: Now, I need three volunteers. Who wants to be a Hare? A Tortoise? A Narrator?
Учитель назначает уч-ся, которые будут читать сказку по ролям. Остальные ученики изображают с помощью фигурок зайца и черепахи действие в сказке.
Teacher: Now, let’s read the tale by role and play it.
Одни учащиеся читают сказку, другие – изображают содержание. Можно выполнить на выбор задания по сказке. Учитель просит назвать глаголы в Past Simple.
5. Введение и закрепление лексики/ структур.
Учитель говорит, а затем пишет на доске: I watched the film last night. Уч-ся повторяют за учителем. Учитель напоминает им, что это простое прошедшее время, и оно употребляется, когда речь идет о действиях, которые происходили в прошлом в определенное время. Учитель спрашивает учащихся как образуется прошедшее время, и говорит/пишет на доске, что окончание “ED”может читаться и произноситься глухо /t/ после глухих согласных, звонко /d/ после гласных и звонких согласных и /id/ после согласных t и d.
Teacher: We use the past simple to talk about actions which happened at a specific time in the past. We form the past simple of most regular verbs by adding “ED”. Verbs ending in “E”, take “D”. Verbs ending in a vowel + “Y”, take “IED”.
Учащиеся читают образец в таблице и выполняют упражнение: записывают прошедшую форму глагола.(уч. с.92 у.1 Spotlight – 4)
Watch – watched
Jump-
Walk-
Talk-
Climb-
Play-
Teacher: Now, check what you have written.
Учащиеся зачитывают слова.
6. Говорение с использованием Past Simple regular verbs.
Учащиеся читают образец, соотносят слова и картинки, а затем устно составляют предложения. (Ex.2 p.92 S. b.)
Watch TV
Paint a picture
Cook dinner
Walk the dog
Play basketball
Listen to music
7. Физкультминутка. Пальчиковые игры. Head shoulders knees and toes!
Teacher: I see you’re tired. Let’s fun finger play. Let’s sing along . Stand up!
Head and shoulders knees and toes
Knees and toes
Head and shoulders knees and toes
Knees and toes
Eyes and ears
And mouth and nose
Head and shoulders knees and toes
Knees and toes
8. Совершенствование навыков говорения и аудирования.
Teacher: Now, listen and repeat a poem (Ex.3 p.93, S.b. Spotlight -4)
Chuckles painted the toy box brown.
Lulu helped and danced around.
Larry laughed and clapped his hand.
Chuckles stopped and dropped his paints.
Учащиеся прослушивают аудиозапись упражнения. Учитель снова обращает их внимание на то, как читается окончание “ED”. Учащиеся слушают аудиозапись еще раз и повторяют за диктором. Затем самостоятельно читают, учитель следит за правильностью произношения.
9. Выполнение упражнений на произношение окончания “ED”
Teacher: Now, look at the exercise 4 page 93 S.B. “Spotlight-4”
Read. Then put the words passed, closed, opened, added, started, talked, lived, shouted, danced, wanted, smiled, clapped in the right column.
Учащиеся выполняют самостоятельно упражнение в учебнике. Затем задание проверяется.
10. Закрепление материала с помощью игры.
Teacher: Let’s play! Stand up, please. Look around. What can you see? Оглянитесь вокруг. Что вы видите? (Apples /яблоки)
- Эти яблоки волшебные. На каждом из них написан правильный глагол в простом прошедшем времени. Давайте соберем их в корзинки – 1-й ряд – со звуком [t], 2-й ряд - [d] и 3-й ряд - [id]
Ученики собирают яблоки с глаголами по рядам и раскладывают их по корзинкам в соответствии со звуками. Проверка осуществляется с помощью одного ученика от каждого ряда.
11. Комментарии по уроку. Домашнее задание.
Ok. Thanks. Well, it’s time to write down your homework for the next lesson. Today we have done a lot of different exercises. You were very active. I’m pleased with your answers. I hope the lesson was interesting for you. Your marks are ... Thank you. The lesson is over. Good-bye.